BN TERDESAK : CUBA PANCING ADUN DENGAN JAWATAN EXCO ? ~ Ref Malaysiakini

Walaupun kerajaan 'haram' BN Perak mendakwa kerajaan tersebut adalah kerajaan kuat namun haikikatnya kerajaan 'haram' mereka amat lemah kerana terpaksa bergantung kepada 3 ADUN 'lompat katak' untuk berkuasa.

Tanpa 3 ADUN 'lompat katak' BN akan runtuh dan berkecai. Oleh kerana itulah BN sangat takut dengan perkembangan semasa sekarang.

Apa yang jelas sokongan rakyat kepada BN kian berkurang terutama di kalangan rakyat berketurunan Cina dan India.

Oleh kerana terdesak dengan majoriti kecil inilah kerajaan BN Perak tidak habis-habis mencari peluang baru untuk merasuah dan menawarkan ganjaran jutaan ringgi dan jawatan Exco kemana-mana ADUN PR yang masih setia bersama PR.

Terbaru ADUN Sungkai, Sivanesan membuat kenyataan bahawa tawaran Exco kepada ADUN PR oleh BN sebagai terdesak untuk meraih simpati masyarakat India.

Comments

cutekontot said…
sugleudAku ni bukanlah sokong mana-mana pihak, cuba bersifat neutral, tetapi aku pelik tang UMNO/BN kata bagi rasuah untuk lompat parti tapi kat pakatan rakyat tak pula sape kata. kononnya mereka ni tak pandang semua tu, kalau lompat parti pun atas semangat pengorbanan, ikhlas dan untuk agama dan bangsa.

tapi yang AnWAR dok kata, 31 AP BN akan lompat parti, sampai gi ke Taiwan, knp plak tak menjadi, agaknye mereka ni tak makan saman ke atau imbuhan. so sape yang pancing sape ni
dun26bangi said…
Pancing dan umpan.
Suka memacing? Pemancing pro lebih faham pasal umpan kerana mereka mengkaji pemakanan dan habitat. Kadang-kadang umpan yang segarpun tidak akan disentuh. Mungkin kerana telah kenyang atau ada pemangsa lain yang lebih besar tunggu kat umpan.

Lalu pemangsa besar itu berkata,"Berani kau makanlah.Fail kau dalam tangan aku."

Kau agak-agaklah pemangsa besar itu spesis ikan apa?
Anonymous said…
statement sofi ni dah x de idea ker?

apa la blog mcm goblok...penulis blog ni (sofi) dah goblok la....

pakatan rakyat apa macam ni, belum dapat perintah negara dah kucar kacir.....

kapal singh pun dah x tahan ngan anwar......

nizar dok tunduk jer ngan org cina...lmana maruah org melayu hoi....
farrah said…
Saudara anonymous, habis hang ingat rakyat biasa 'tahan' sangat ke dengan BN / Najib tu? Baca Utusan, tengok TV3 saja memang la. Daripada bodoh bertambah-tambah bodoh lagi.

For sure, saya sudah katakan TIDAK kepada BN.
Anonymous said…
Pemancing dan Umpan...bagus tajuk tu...tapi masalahnya kebanyakkan manusia yg mengaku hamba Allah ni tak teringat lansung tentang umpan Allah berikan untuk makanan di akhirat...ingatlah wahai semua...dunia ni hanya sementara aja, semuanya akan masuk lubang kubur, tak payahlah nak menongkat langit, satu hari nanti di usung ke kubur juga.sebelum buat sesuatu tu hendaklah rujuk kepada Quran & Hadis, jgn hentam kromo ajaorg cina, india, iban, kadazan dan lain2 pun semuanya makhluk Allah...tiada istimewanya org malayu ni berbanding mereka jika ketakwaan kepada Allah tak ada.dah mampus nanti kena humban ke neraka sama mcm yang tak pernah islam tu....bertaubatlah semua Assobiah bangsa sebelum dimasukkan ke pintu kubur..tapi kalau dah tak yakin kepada balasan kubur dan akhirat nak buat camne lagi dah....moga2 pemimpin yg anda dok sanjung tu dpt membantu kamu di sana.....
Anonymous said…
They should now ask Mohd Nizar to fight for the Bukti Gantang parliament side.

Imagine the peoples victory if Mohd Nizar wins.

This will be a slap in teh face of the Sultan and Barisan Najis.

Not uncommon to have MBs also as MPs.

Khalid Ibrahim and Lim Guan Eng to name just 2.

Mohd Nizar for Parliament.!!!

If Mohd Nizar wins, this will b a real slap in the face of people like Najis Razak and all those blind waiving Daulat Tuanku idiots and if Mohd Nizar wins, we have the moral standing even for the Perak state assembly.

Pls pls ask Perak PAS to nominate Mohd Nizar for parliament.

You need to do it.
Unknown said…
Walaupun lompat parti tidak menjadi kesalahan dari segi undang-undang tetapi ia tidak sepatutnya boleh menyebabkan parti pembangkang mengambil alih kuasa secara automatik. Kalau pengambilan kuasa secara automatik ini dibenarkan maka kerja kita tidak ada lain melainkan sentiasa mengusahakan ADUN-ADUN melompat parti sahaja.
Akhirnya tahun ini mungkin BN dapat kuasa, tahun depan bertukar ke PR pula, bergantung kepada keaktifan katak-katak dalam negeri tersebut.
Oleh itu cara yang lebih bermaruah, selain dari membenarkan ADUN melompat parti, Menteri Besar hanya boleh dilucutkan hanya melalui undi tidak percaya ahli dewan atau MB sendiri yang sukarela letak jawatan.
Pengambilan kuasa secara automatik melalui lompat parti seharusnya tidak dibenarkan.