SAMBUT TAHUN BARU DALAM KEADAAN TERHIMPIT ~ Ref Malaysiakini

Rakyat Malaysia menyambut tahun baru Hijriah dan Masehi hampir serentak. Besok 1 Muharram rakyat Malaysia akan menyambut tahun baru 1430 dan 3 hari selepas itu tahun masehi 2009 pula menjelang.
Bila tahun baru muncul bermakna umur kita masing-masing berkurang setahun lagi yakni pada hakikatnya bukan bertambah setahun lagi seperti yang kita sangkakan selama ini.

Pada setiap kali sambutan tahun baru khasnya tahun baru masehi rakyat Malaysia akan bergembira sehingga kadang-kadang tidak ingat kepada tuhan. Acara-acara maksiat dan melalaikan dijalankan. Lebih malang lagi ianya digalakkan pula oleh kerajaan BN yang memerintah negara ini.
Anak-anak muda dilalaikan dengan hiburan yang tidak bermanfaat dan mengundang dosa dan bala.
Hakikatnya pada tahun ini kegembiraan rakyat adalah secara luaran sahaja. Hakikatnya rakyat terus dihimpit dengan harga barangan yang melambung tidak turun-turun (walaupun harga minyak telah turun). Lebih memeritkan sudahlah harga barangan tinggi, harga komoditi seperti getah dan kelapa sawit terus menjunam menambahkan keperintan rakyat.
Malangnya kerajaan BN seolah-olah membiarkan sahaja keperitan ini berterusan tanpa usaha yang meyakinkan. Malah kerajaan BN juga sanggup menghukum rakyat dengan menetapkan harga minyak lebih tinggi dari harga sepatutnya. Secara tidak sedar sebenarnya rakyat yang memberikan subsidi kepada kerajaan bukan kerajaan yang memberikan subsidi kepada rakyat. Harga minyak sepatutnya kurang 1.50 sen seliter bukannya RM1.80 seliter seperti sekarang.
Untuk itu saya menyeru rakyat Malaysia supaya bangkit menyedarkan kerajaan BN supaya lebih berhati perut dengan rakyat. Janganlah rakyat dijadikan hamba dan diperdaya dari dulu, kini dan selamanya.
Jadi saya mengharapkan rakyat Kuala Terengganu menggunakan kuasa yang ditangan mereka pada 17 Januari ini untuk mengajar kerajaan BN dengan memenangkan calon PAS dengan majoriti yang besar. Jika boleh hilangkan deposit calon BN itu supaya pemimpin kerajaan BN sedar dan insaf.

Comments