PERLUKAN ANWAR JUMPA PAK LAH ~ Ref Malaysiakini

Dulu semasa Pimpinan PAS berjumpa dengan Pak Lah dan pimpinan Umno ramai yang mempertikaikan objektif dan sebab mereka berbuat demikian. Kini diberitakan Anwar akan mewakuli PR untuk berjumpa Pak Lah itupun kalau Pak Lah sudi.

Persoalannya sekarang perlukan Anwar berjumpa dengan ketua kerajaan yang zalim lagi menzalimi ini. Apakah motif dan objektif perjumpaaan atau Muqabalah itu.

Siapa yang untung nanti BN atau PR?
Siapa yang rugi?
Siapa yang akan mendapat sokongan rakyat?
Siapa yang hilang sokongan rakyat?
Siapa yang beriya-iya hendak berjumpa?
Siapa yang tidak mahu berjumpa?

Comments

k-one said…
salam, perbeza yg nyata antara puak2 yg muzakarah dgn UMNO dahulu dan anuar dgn paklah skrg ialah , anuar sebelum berjumpa paklah beliau memaklumkan terlebih dahulu kpd semua, bukan senyap2.

yg kedua perihal perjumpaan. anuar mengatakan beliau berjumpa susulan drpd tindakan ISA yg d ambil krjn kpd induvidu2 termasuk MP.

seterusnya, dlm perbincangan dgn paklah , mungkin juga anuar mengambil peluang utk menasihati paklah ttg kerosakan dan kebrobokan yg berlaku kesan dr tindakan2 salah yg telah d ambil krjn selepas tusunami p'raya lalu sehingga ke hari ini lalu mungkin beliau juga akan mengajak paklah utk berhijrah ke dalam pakatan .

bagi saya kalo pun ini yg berlaku ia adalah langkah positive krn kita tidak perlu utk melompat masuk ke dlm kumpulan yg kita sedia maklum gagal memerintah sebliknya kita mengajak mereka berada dalam kumpulan kita . terpulang kpd pak lah, andai dia tidak mahu mengikut palawaan kita ke arah kebaikan, dia juga perlu ingat akan pemuka2 UMNO yg skrg jelas ingin mencincang diri beliau.

andai kata saya d pihak paklah, saya akan mengambil langkah utk menerima pelwaaan anuar ke arah kebaikan (masuk pakatan). ya, memang saya juga mungkin akan d cincang dlm pakatan tetapi ia lebih baik dari mengalami nasib yg lebiburuk jika kekal bersama UMNO . kekal bersama UMNO pastinya bukan sahaja akan d cincang, tetapi saya juga akan terus membiarkan negara ini di jahanan dan di rosakkan.
Unknown said…
jumpa..jangan tak jumpa!!